Vásárlási Feltételek

Vevőink, regisztráció:

Az SBI-Pannon Kft (mint Eladó) az általa üzemeltetett webáruházban a németországi HELIOS ventilátorgyár minőségi ventilátorait és légtechnikai termékeit forgalmazza.


Regisztráció:
Azon Üzleti partnereinknek, lakossági Vásárlóinknak ajánljuk, akik többször szeretnének webáruházunkon keresztül vásárolni. Regisztráció esetén a rendszer megjegyzi a személyes és szállítási adatokat, így azt nem kell minden vásárláskor újra megadni.


Regisztráció során választási lehetőség van cég és magánszemély regisztrációjára. Mindkét esetben a *-gal jelzett mezők kitöltése kötelező.
Regisztrált ügyfeleink a BELÉPÉS menüt választva felhasználó nevük és jelszavuk megadásával léphetnek be rendelési rendszerünkbe. Amennyiben elfelejtették jelszavukat, itt igényelhetnek új jelszót is, melyet válasz e-mailünk során megadott linkre kattintva újra megadhatnak.
Természetesen a regisztráció nem feltétele a vásárlásnak, ügyfeleink a vásárlási igényüket regisztráció nélkül is kezdeményezhetik, megadva a megrendelés teljesítéséhez szükséges legfontosabb adatokat.


Vásárlás menete:
Regisztrált ügyfeleink a BELÉPÉS menüpontot választva kezdhetik meg a vásárlást.
A Vásárló a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze.
A vásárolni kívánt terméknél be kell jelölni a kért mennyiséget, majd a KOSÁRBA TESZ mezőre kattintva a termék a kosárba kerül. Kiválasztás után lehetőség van a TOVÁBB VÁSÁROLOK gomba kattintva a vásárlást folytatni, vagy a KOSÁR TARTALMÁNAK MEGJELENÍTÉSE gombra kattintva ellenőrizhetjük a kosár tartalmát, a megrendelni kívánt termékek mennyiségét és összértékét, illetve a kosár tartalmát módosítani, törölni tudjuk.
Miután  a megvásárolni kívánt termékek mennyisége és értéke ellenőrzésre került választhatunk a szállítási és fizetési módozatok közül.

 

Ezek megadása után, elolvasva és elfogadva az általános szerződési feltételeket az INDULÁS A PÉNZTÁRHOZ gombra kattintva léphetünk tovább. Azon ügyfeleink, akik nem regisztrálás után léptek be a webshopba (illetve a regisztráció utáni első megrendelésüket készítik), itt van lehetőségük megadni a szállításhoz szükséges legfontosabb adatokat.
A megrendelés az általános szolgáltatási feltételek elfogadása után a MEGRENDELÉS VISSZAIGAZOLÁSA gombra kattintva zárul.

 

Megrendelés menete:
A webáruházunkban szereplő árak, képek és információk tájékoztató jellegűek és nem minősülnek konkrét ajánlattételnek! A feltüntetett árak ugyanakkor tartalmazzák a csomagolás és az esetleges utánvét költségeit is.
Az elküldött megrendelésre azonnal automatikus választ küldünk, melyben feltüntetésre kerül a megrendelés részletezése, illetve az Önök által megadott szállítási adatok. Kérjük az adatokat ellenőrizni és esetleges téves adatok megadása esetén az SBI-Pannon Kft-t  24 órán belül értesíteni. A megadott adatok helyességéért minden esetben a Vásárló felelős!
A megrendelés feldolgozása során az Eladó e-mailben vagy telefonon keresheti meg a Vásárlót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében.
A megrendelésekről minden esetben visszaigazolás készül 2 munkanapon belül, mely tartalmazza a megrendelt áru/k pontos megnevezését, árát, illetve a szállítási határidő megadását.
A megrendelés ezen visszaigazolás elküldésével válik mindkét fél részéről elfogadottnak.

 

Szállítás:
A webáruházban szereplő termékek szállítási ideje eltérő, a pillanatnyi raktárkészlet és a rendelés beérkezési idejének függvényében, illetve egyedi termékek esetén a gyártó szállítási visszaigazolása szerint.
A kiszállítás kizárólag Magyarország területén Postai csomagként/Futárszolgálatával munkanapokon 8:00-17:00 óra között bármely időszakban történhet, így célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol az átvevő személy egész nap elérhető.
A csomag házhoz szállításának pontos árát rendszerünk minden esetben kijelzi a vásárlás folyamán!
Sikertelen kézbesítés esetén az áru a kézbesítő által hátrahagyott csomagértesítővel a Posta által megadott hivatalban és időpontban vehető át.
Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a Vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a kézbesítővel vagy átadóval, és a küldeményt Eladó költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a Vásárló későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.
Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a Vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az Eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.


Fizetési módok:
A fizetés történhet utánvéttel (a csomag átvételekor), illetve PayPal-on keresztül. PayPal-en keresztül történő fizetés esetén a csomagot a teljes vételár beérkezését követően tudjuk postázni.
A termék személyes átvétele esetén a Vásárló a vételárat készpénzben köteles kiegyenlíteni a termék átvételekor számla ellenében.
Az Eladó az áru tulajdonjogát a teljes vételár megfizetéséig fenntartja. Az áru tulajdonjoga a teljes vételár megfizetésével száll át a Vásárlóra.


Elállás joga:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
A webáruház igénybevételével történő vásárlás távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.
A Vásárló a szerződéstől tizennégy munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A Vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállás akkor érvényes, amennyiben a Vásárló a nyilatkozatát az SBI-Pannon Kft. felé a tizennegyedik munkanapig írásban megteszi (e-mailen, postai úton, faxon).
A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Az árut minden esetben az eredeti csomagolásában kell visszajuttatni az Eladó részére.
Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs új, kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Megrendelő kártérítésre kötelezett.
Bármilyen nemű sérülést, a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Elállás esetén a Vásárló az elállási nyilatkozat mellett a termékről kapott számlát is köteles visszaküldeni. Elállás esetén a visszaküldött árut az Eladó jogosult szemrevételezni, megvizsgálni, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel és ennek 1 példányát a Megrendelő részére írásban elküldi.


Garancia:
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezik.

Az SBI-Pannon Kft. az általa értékesített árukat minden esetben – a gyártó, illetve az első forgalomba hozó által biztosított – a hazai szabványoknak és kereskedelmi előírásoknak megfelelő minőségben szállítja. De mivel semmilyen joggal, felhatalmazással és technikai feltétellel nem rendelkezik, hogy minden egyes termék minőségét megvizsgálja, ezért áthárít minden olyan felelősséget, ami esetlegesen az általa forgalmazott termékekkel kapcsolatos károkból fakad.
A Vásárló e tárgykörben igényét csak kizárólag írásban jelentheti be. Készülékek esetében, garanciális időn belül a készülékeket csak szakszervizben lehet javítani!
Az igény bejelentéshez a Megrendelő köteles eljuttatni az eredeti számlát, a garancia/jótállási jegyet (amennyiben az járt az áruhoz), valamint a szavatossági/garanciális problémával érintett árut. A bejelentés költségei (ideértve az áru visszaszállításának költségeit is) külön megállapodás hiányában a Vevőt terhelik.
Amennyiben a bevizsgáló szakszerviz állásfoglalása szerint a Vevő a részére értékesített termékkel kapcsolatban alaptalanul élt reklamációval, a termék bevizsgálásának költségei a Vevőt terhelik, és az Eladó a bevizsgálás költségeit haladéktalanul továbbszámlázza a Vevő felé.
Amennyiben a kifogás megalapozott, a javítás, ill. kártalanítás a garancia, vagy jótállási jegyben foglaltak szerint történik, minden más esetben a vonatkozó törvények meghatározók.
A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.

Ha a termék az átvételtől számított 3 napon belül meghibásodott, a Megrendelő kívánságára azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a Megrendelő választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételár különbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni. Ezt a fogyasztó dönti el.
Egyes esetekben nem dönthető el azonnal egyértelműen, hogy a termék valóban hibás, vagy sem. Ezekben az esetekben a cseréhez a szakszerviz szakvéleményére van szükség, így jegyzőkönyv ellenében a termék átvételre kerül.

Jótállási igény az alább iratok bemutatásával érvényesíthető:

- A cégünk által kiállított jótállási jegy és/vagy
- A termékhez kiállított számla

A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szerviz fenntartja a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
Portósan küldött csomagokat nem vesz át az Eladó, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a Vásárló állja.


Adatvédelem:
A regisztráció során megadott adatokat nagyon bizalmasan kezeljük!
A regisztrációhoz szükséges adatokat harmadik személy részére nem adjuk ki.
Adatkezelési alapelveink megegyeznek a hatályos jogszabályokkal.
Vonatkozó jogszabályok:
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
1995. évi CXIX. törvény a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről.


Egyéb rendelkezések:
Eladó jogosult a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani.
Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.
Ezen feltételektől eltérni csak közös írásbeli megállapodás esetén lehetséges!
Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet és a kapcsolódó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

Pécs, 2020.06.11.
SBI-Pannon Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
7630 Pécs, Edison utca 9.