Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.heliosventilatorok.hu) történő jogviszonyokra terjed ki.
Meghatározások:
Felhasználó: Bármely természetes, vagy jogi személy aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.
Tájékoztató adatok a Szolgáltatóról
SBI-Pannon Kft.(Székhely: 7630 Pécs, Edison utca 9. szám adószám:11361921-2-02 cégjegyzékszám: 02-09-063551; Vevőszolgálat telefonszáma: 06-72-448407, e-mail címe: info@sbi.hu), weboldal: www.heliosventilatorok.hu továbbiakban „Szolgáltató”.
Felhasználók:
Az SBI-Pannon Kft. (mint Szolgáltató) az általa üzemeltetett webáruházban a németországi Helios Ventilátorgyár minőségi ventilátorainak, légtechnikai termékeinek forgalmazását végzi. A termékek fő vásárlóköre elsősorban a cég Üzleti partnerei valamint lakossági Vásárlók (Fogyasztók).
Megrendelés menete:
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg.
A megjelenített termékek a webáruházból online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők. A feltüntetett árak a termék nettó árából és a fizetendő ÁFÁ-ból tevődik össze. A megadott árak nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A Felhasználó a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze.
A vásárolni kívánt terméknél be kell jelölni a kért mennyiséget, majd a KOSÁRBA TESZEM mezőre kattintva a termék a kosárba kerül. A kosár tartalmát, a megrendelni kívánt termékek összértékét a KOSÁR menüpontra kattintva lehet ellenőrizni, illetve bármikor módosítani, törölni.
A Felhasználó a PÉNZTÁR gomb megnyomásával lép a SZÁMLÁZÁSI ADATOK menüpontra, ahol meg kell adni az összes, számlázáshoz és szállításhoz elengedhetetlenül szükséges adatot. Lehetőség van a számlázási adatokat vállalkozóként és magán személyként is megadni.
Amennyiben a szállítási cím eltér a számlázási adatoknál megadott címtől, azt a SZÁLLÍTÁS MÁSIK CÍMRE kipipálása után lehet a megjelenő táblázatban kitölteni.
Az áru átvétele választhatóan történhet az irodánkban személyesen (személyes átvétel) illetve kiszállítással. 100.000 Ft rendelési összeg alatt a kiszállítás 1900 Ft+Áfa díjon történik, felette ingyenes. A kiszállítás alapesetben az MPL-lel (Magyar Posta Logisztika) történik. Külön kérésre a GLS-sel is megoldható a szállítás ugyan azon az áron. Ezen kérést a Megjegyzéseknél kérjük jelezni.
Fizetési lehetőségek:
A FIZETÉS történhet választhatóan átutalással az áru kiküldése előtt az általunk küldött számla alapján, illetve az áru átvételekor készpénzben vagy bankkártyával (Utánvétes fizetés).
Ezen adatok megadása után a megrendelés a MEGRENDELÉS gombra kattintással véglegesíthető, melyről a rendszer automatikusan visszajelzést küld.
A webáruházunkban szereplő árak, képek és információk tájékoztató jellegűek és nem minősülnek konkrét ajánlattételnek! A feltüntetett árak ugyanakkor tartalmazzák a csomagolás és a feladás költségeit is.
Hibás ár feltüntetése esetén Szolgáltató nem köteles a megrendelést ezen az áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes, valós áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében Felhasználónak joga van:
nem elfogadni a módosított ajánlatot, lemondani a megrendelést, vagy a megrendelését fenntartani a helyes áron.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának.
Az elküldött megrendelésre azonnal automatikus választ küldünk, melyben feltüntetésre kerül a megrendelés részletezése, illetve az Önök által megadott szállítási adatok. Kérjük az adatokat ellenőrizni és esetleges téves adatok megadása esetén az SBI-Pannon Kft-t 24 órán belül értesíteni. A megadott adatok helyességéért minden esetben a Vásárló felelős!
A megrendelés feldolgozása során Szolgáltató e-mailben vagy telefonon keresheti meg a Felhasználót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében.
A megrendelésekről minden esetben visszaigazolás készül 2 munkanapon belül, mely tartalmazza a megrendelt áru/k pontos megnevezését, árát, esetleges kedvezményt, illetve a szállítási határidő megadását.
A megrendelés ezen visszaigazolás elküldésével válik mindkét fél részéről elfogadottnak.
Szállítás:
A webáruházban szereplő termékek szállítási ideje eltérő, a pillanatnyi raktárkészlet és a rendelés beérkezési idejének függvényében, illetve egyedi termékek esetén a gyártó szállítási visszaigazolása szerint változhat.
A kiszállítás kizárólag Magyarország területén, a Magyar Posta futárszolgálatával munkanapokon 8:00-17:00 óra között bármely időszakban történhet, így célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol az átvevő személy egész nap elérhető.
A csomag házhoz szállításának pontos díját rendszerünk minden esetben kijelzi a vásárlás folyamán!
Sikertelen kézbesítés esetén az áru a kézbesítő által hátrahagyott csomagértesítővel a Posta által megadott hivatalban és időpontban vehető át.
Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a Felhasználó köteles jegyzőkönyvet felvetetni a kézbesítővel vagy átadóval, és a küldeményt Szolgáltató költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a Felhasználó későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.
Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a Felhasználó hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles a Szolgáltató ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.
A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért semminemű felelősség nem terheli.
Fizetési módok:
A fizetés történhet készpénzzel (a csomag átvételekor), illetve előreutalással (átutalással) számla alapján. Előreutalás esetén a csomagot a teljes vételár beérkezését követően tudjuk postázni.
A termék személyes átvétele esetén a Felhasználó a vételárat készpénzben, illetve bankkártyával tudja kiegyenlíteni a számla ellenében.
Másrészt a fizetés történhet a termék átvételét megelőző banki átutalással (ez egy normál banki átutalás, a Szolgáltató által e-mailben megküldött számla alapján). Ebben az esetben a termék Felhasználó részére fenntartása, annak kiszállítása csak azt követően történik meg, ha annak ellenértéke megérkezett a Szolgáltató bankszámlájára.
A Szolgáltató az áru tulajdonjogát a teljes vételár megfizetéséig fenntartja. Az áru tulajdonjoga a teljes vételár megfizetésével száll át a Felhasználóra.
Elállás joga:
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
A Fogyasztó a szerződéstől tizennégy munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A Fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállás akkor érvényes, amennyiben a Fogyasztó a nyilatkozatát az SBI-Pannon Kft. felé a tizennegyedik munkanapig írásban megteszi (e-mailen, postai úton, faxon).
A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Az árut minden esetben az eredeti csomagolásában kell visszajuttatni Szolgáltató részére.
Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs új, kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Fogyasztó kártérítésre kötelezett.
Bármilyen nemű sérülést, a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Elállás esetén a Fogyasztó az elállási nyilatkozat mellett a termékről kapott számlát is köteles visszaküldeni. Elállás esetén a visszaküldött árut a Szolgáltató jogosult szemrevételezni, megvizsgálni, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel és ennek 1 példányát a Fogyasztó részére írásban elküldi.
Garancia:
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezik.
A Szolgáltató az általa értékesített árukat minden esetben – a gyártó, illetve az első forgalomba hozó által biztosított – a hazai szabványoknak és kereskedelmi előírásoknak megfelelő minőségben szállítja. De mivel semmilyen joggal, felhatalmazással és technikai feltétellel nem rendelkezik, hogy minden egyes termék minőségét megvizsgálja, ezért áthárít minden olyan felelősséget, ami esetlegesen az általa forgalmazott termékekkel kapcsolatos károkból fakad.
A Felhasználó e tárgykörben igényét kizárólag írásban jelentheti be. Készülékek esetében, garanciális időn belül a készülékeket csak szakszervizben lehet javítani!
Az igény bejelentéshez a Felhasználó köteles eljuttatni az eredeti számlát, a garancia/jótállási jegyet (amennyiben az járt az áruhoz), valamint a szavatossági/garanciális problémával érintett árut. A bejelentés költségei (ideértve az áru visszaszállításának költségeit is) külön megállapodás hiányában a Felhasználót terhelik.
Amennyiben a bevizsgáló szakszerviz állásfoglalása szerint a Felhasználó a részére értékesített termékkel kapcsolatban alaptalanul élt reklamációval, a termék bevizsgálásának költségei a Felhasználót terhelik, és a Szolgáltató a bevizsgálás költségeit haladéktalanul tovább számlázza a Felhasználó felé.
Amennyiben a kifogás megalapozott, a javítás, ill. kártalanítás a garancia, vagy jótállási jegyben foglaltak szerint történik, minden más esetben a vonatkozó törvények meghatározók.
A jótállási idő kezdete a számla és/vagy a jótállási jegy dátuma.
Ha a termék az átvételtől számított 3 napon belül meghibásodott, a Felhasználó kívánságára azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a Felhasználó választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételár különbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni. Ezt a Felhasználó dönti el.
Egyes esetekben nem dönthető el azonnal egyértelműen, hogy a termék valóban hibás, vagy sem. Ezekben az esetekben a cseréhez a szakszerviz szakvéleményére van szükség, így jegyzőkönyv ellenében a termék átvételre kerül.
Jótállási igény az alábbi iratok bemutatásával érvényesíthető:
– A cégünk által kiállított jótállási jegy és/vagy
– A termékhez kiállított számla
A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szerviz fenntartja a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
Portósan küldött csomagokat nem vesz át a Szolgáltató, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a Felhasználó állja.
Adatvédelem:
Adatkezelési alapelveink megegyeznek a hatályos jogszabályokkal.
Vonatkozó jogszabályok:
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
1995. évi CXIX. törvény a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről.
Egyéb rendelkezések:
Szolgáltató jogosult a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani.
Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.
Ezen feltételektől eltérni csak közös írásbeli megállapodás esetén lehetséges!
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire.
Pécs, 2024.08.15.
SBI-Pannon Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
7630 Pécs, Edison utca 9.