Skip to content
7630 Pécs Edison u. 9.

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

  1. Tájékoztató adatok az Eladóról

Az SBI-Pannon Kft.(Székhely: 7630 Pécs, Edison utca 9. szám adószám:11361921-2-02  cégjegyzékszám: 02-09-063551; Vevőszolgálat telefonszáma: 06-72-448407, e-mail címe: info@sbi.hu), weboldal: www.heliosventilatorok.hu továbbiakban „Eladó”. 

Vevőink:
Az SBI-Pannon Kft (mint Eladó) az általa üzemeltetett webáruházban a németországi Helios Ventilátorgyár minőségi ventilátorainak, légtechnikai termékeinek forgalmazását végzi. A termékek fő vásárlóköre a cég Üzleti partnerei és lakossági Vásárlók.

Vásárlás menete:
A Vásárló a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze.
A vásárolni kívánt terméknél be kell jelölni a kért mennyiséget, majd a KOSÁRBA TESZEM mezőre kattintva a termék a kosárba kerül. A kosár tartalmát, a megrendelni kívánt termékek összértékét a KOSÁR menüpontra kattintva lehet ellenőrizni, illetve bármikor módosítani, törölni.
A Vásárló a PÉNZTÁR gomb megnyomásával lép a SZÁMLÁZÁSI ADATOK menüpontra, ahol

meg kell adni az összes, számlázáshoz és szállításhoz elengedhetetlenül szükséges adatot. Lehetőség van a számlázási adatokat vállalkozóként és magánemberként is megadni.

Amennyiben a szállítási cím eltér a számlázási adatoknál megadott címtől, azt a SZÁLLÍTÁS MÁSIK CÍMRE kipipálása után lehet a megjelenő táblázatban kitölteni.

Az áru átvétele választhatóan történhet az irodánkban személyesen (személyes átvétel) illetve kiszállítással. 100 eFt rendelési összeg alatt a kiszállítás 1900 Ft+Áfa díjon történik, felette ingyenes. A kiszállítás alapesetben az MPL-lel (Magyar Posta Logisztika) történik. Külön kérésre a GLS-sel is megoldható a szállítás ugyan azon az áron. Ezen kérést a Megjegyzéseknél kérjük jelezni.

A FIZETÉS történhet választhatóan átutalással az áru kiküldése előtt az általunk küldött számla alapján, illetve az áru átvételekor készpénzben vagy bankkártyával (Utánvétes fizetés).

Ezen adatok megadása után a megrendelés a MEGRENDELÉS gombra kattintással véglegesíthető,

melyről a rendszer automatikusan visszajelzést küld.

Megrendelés menete:
A webáruházunkban szereplő árak, képek és információk tájékoztató jellegűek és nem minősülnek konkrét ajánlattételnek! A feltüntetett árak ugyanakkor tartalmazzák a csomagolás és a feladás költségeit is.
Az elküldött megrendelésre azonnal automatikus választ küldünk, melyben feltüntetésre kerül a megrendelés részletezése, illetve az Önök által megadott szállítási adatok. Kérjük az adatokat ellenőrizni és esetleges téves adatok megadása esetén az SBI-Pannon Kft-t  24 órán belül értesíteni. A megadott adatok helyességéért minden esetben a Vásárló felelős!
A megrendelés feldolgozása során az Eladó e-mailben vagy telefonon keresheti meg a Vásárlót a teljesítés feltételeinek egyeztetése érdekében.
A megrendelésekről minden esetben visszaigazolás készül 2 munkanapon belül, mely tartalmazza a megrendelt áru/k pontos megnevezését, árát, esetleges kedvezményt, illetve a szállítási határidő megadását.
A megrendelés ezen visszaigazolás elküldésével válik mindkét fél részéről elfogadottnak.

Szállítás:
A webáruházban szereplő termékek szállítási ideje eltérő, a pillanatnyi raktárkészlet és a rendelés beérkezési idejének függvényében, illetve egyedi termékek esetén a gyártó szállítási visszaigazolása szerint.
A kiszállítás kizárólag Magyarország területén, a Magyar Posta futárszolgálatával munkanapokon 8:00-17:00 óra között bármely időszakban történhet, így célszerű olyan szállítási címet megadni, ahol az átvevő személy egész nap elérhető.
A csomag házhoz szállításának pontos árát rendszerünk minden esetben kijelzi a vásárlás folyamán!
Sikertelen kézbesítés esetén az áru a kézbesítő által hátrahagyott csomagértesítővel a Posta által megadott hivatalban és időpontban vehető át.
Ha a csomag az átvételkor sérült, akkor a Vásárló köteles jegyzőkönyvet felvetetni a kézbesítővel vagy átadóval, és a küldeményt Eladó költségére visszaküldeni. Ennek elmulasztása a Vásárló későbbi mennyiségi és minőségi reklamációinak elutasítását vonja maga után.
Vásárló kötelezettséget vállal arra, hogy gondoskodik az áru átvételéről. Amennyiben az áru kézbesítése a Vásárló hibájából hiúsul meg (nem gondoskodik az árunak a megjelölt időben történő átvételéről), akkor köteles az Eladó ezzel összefüggő többletköltségét (pl. áru visszaszállítása, újbóli kiszállítása, stb.) megtéríteni.

Fizetési módok:
A fizetés történhet készpénzzel (a csomag átvételekor), illetve előreutalással (átutalással) számla alapján. Előreutalás esetén a csomagot a teljes vételár beérkezését követően tudjuk postázni.
A termék személyes átvétele esetén a Vásárló a vételárat készpénzben, illetve bankártyával tudja kiegyenlíteni a számla ellenében.
Másrészt a fizetés  történhet a termék átvételét megelőző banki átutalással (ez egy normál banki átutalás, az Eladó által e-mailben megküldött számla alapján). Ebben az esetben a termék Vásárló részére fenntartása, annak kiszállítása csak azt követően történik meg, ha annak ellenértéke megérkezett az Eladó bankszámlájára.
Az Eladó az áru tulajdonjogát a teljes vételár megfizetéséig fenntartja. Az áru tulajdonjoga a teljes vételár megfizetésével száll át a Vásárlóra.

Elállás joga:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
A webáruház igénybevételével történő vásárlás távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.
A Vásárló a szerződéstől tizennégy munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. A Vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállás akkor érvényes, amennyiben a Vásárló a nyilatkozatát az SBI-Pannon Kft. felé a tizennegyedik munkanapig írásban megteszi (e-mailen, postai úton, faxon).
A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. Az árut minden esetben az eredeti csomagolásában kell visszajuttatni az Eladó részére.
Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs új, kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Megrendelő kártérítésre kötelezett.
Bármilyen nemű sérülést, a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Elállás esetén a Vásárló az elállási nyilatkozat mellett a termékről kapott számlát is köteles visszaküldeni. Elállás esetén a visszaküldött árut az Eladó jogosult szemrevételezni, megvizsgálni, amelyről jegyzőkönyvet vesz fel és ennek 1 példányát a Megrendelő részére írásban elküldi.

Garancia:
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet rendelkezik.
Az SBI-Pannon Kft. az általa értékesített árukat minden esetben – a gyártó, illetve az első forgalomba hozó által biztosított – a hazai szabványoknak és kereskedelmi előírásoknak megfelelő minőségben szállítja. De mivel semmilyen joggal, felhatalmazással és technikai feltétellel nem rendelkezik, hogy minden egyes termék minőségét megvizsgálja, ezért áthárít minden olyan felelősséget, ami esetlegesen az általa forgalmazott termékekkel kapcsolatos károkból fakad.
A Vásárló e tárgykörben igényét csak kizárólag írásban jelentheti be. Készülékek esetében, garanciális időn belül a készülékeket csak szakszervizben lehet javítani!
Az igény bejelentéshez a Megrendelő köteles eljuttatni az eredeti számlát, a garancia/jótállási jegyet (amennyiben az járt az áruhoz), valamint a szavatossági/garanciális problémával érintett árut. A bejelentés költségei (ideértve az áru visszaszállításának költségeit is) külön megállapodás hiányában a Vevőt terhelik.
Amennyiben a bevizsgáló szakszerviz állásfoglalása szerint a Vevő a részére értékesített termékkel kapcsolatban alaptalanul élt reklamációval, a termék bevizsgálásának költségei a Vevőt terhelik, és az Eladó a bevizsgálás költségeit haladéktalanul továbbszámlázza a Vevő felé.
Amennyiben a kifogás megalapozott, a javítás, ill. kártalanítás a garancia, vagy jótállási jegyben foglaltak szerint történik, minden más esetben a vonatkozó törvények meghatározók.
A jótállási idő kezdete a számla és a jótállási jegy dátuma.

Ha a termék az átvételtől számított 3 napon belül meghibásodott, a Megrendelő kívánságára azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a Megrendelő választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételár különbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni. Ezt a fogyasztó dönti el.
Egyes esetekben nem dönthető el azonnal egyértelműen, hogy a termék valóban hibás, vagy sem. Ezekben az esetekben a cseréhez a szakszerviz szakvéleményére van szükség, így jegyzőkönyv ellenében a termék átvételre kerül.

Jótállási igény az alább iratok bemutatásával érvényesíthető:

– A cégünk által kiállított jótállási jegy és/vagy
– A termékhez kiállított számla

A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, de a szerviz fenntartja a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.
Portósan küldött csomagokat nem vesz át az Eladó, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a Vásárló állja.

Adatvédelem:
Adatkezelési alapelveink megegyeznek a hatályos jogszabályokkal.
Vonatkozó jogszabályok:
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról
1995. évi CXIX. törvény a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről.

Egyéb rendelkezések:
Eladó jogosult a termékek árát és a szállítási határidőket is megváltoztatni, módosítani.
Adott megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő általános szerződési feltételeket kell alkalmazni.
Ezen feltételektől eltérni csak közös írásbeli megállapodás esetén lehetséges!
Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet és a kapcsolódó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

Pécs, 2014.08.15.
SBI-Pannon Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
7630 Pécs, Edison utca 9.

 

Back To Top